Uchwała Nr X/107/04

UCHWAŁA NR X/107/04
RADY MIEJSKIEJ W KLESZCZELACH
z dnia 29 kwietnia 2004 r.

w sprawie ustalenia trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu gminy podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku, sposobu jej rozliczenia i kontroli.

Na podstawie art. 118 ust. 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych / DZ. U z 2003 r. Nr 15, poz. 148, Nr 45, poz. 391, Nr 65, poz.594, Nr 96, poz. 874, Nr 166, poz. 1611, Nr 189 poz. 1851/ - uchwala się, co następuje:

§ 1. Uchwała reguluje:

1) tryb postępowania o udzielenie dotacji;

2) sposób rozliczenia dotacji;

3) sposób kontroli wykonania zadania;

4) sposób zapewnienia jawności postępowania o udzielenie dotacji i jej rozliczenia.

§ 2. Ze środków budżetu gminy mogą być przyznawane podmiotom oferującym wykonanie zadania dotacje na realizację zadań publicznych z zakresu zadań własnych gminy, innych niż wymienione w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. O działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

§ 3. 1. Zlecenie realizacji zadań publicznych, o których mowa w § 2 może mieć formy:

1) powierzania wykonywania zadań publicznych wraz z udzieleniem dotacji na finansowanie ich realizacji,

2) wspierania wykonywania zadań publicznych wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie ich realizacji.

2. Wspieranie i powierzenie realizacji zadań publicznych odbywa się po uchwaleniu budżetu na dany rok i po przeprowadzeniu postępowania ofertowego.

3. Do czasu uchwalenia uchwały budżetowej, nie później niż do 31 marca roku budżetowego, podstawą finansowania realizacji zadań publicznych w formie dotacji jest projekt uchwały budżetowej przedstawiony Radzie.

§ 4. 1. Postępowanie ofertowe ogłaszane jest w Biuletynie Informacji Publicznej, a także na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu.

2. Postępowanie ofertowe ogłasza się, co najmniej 30 dni przed dniem otwarcia ofert.

§ 5. 1. Podmiot ubiegający się o zlecenie zadania zobowiązany jest do złożenia oferty, zawierającej:

1) nazwę, adres siedziby wnioskodawcy, wskazanie imienia, nazwiska i adresu osoby odpowiedzialnej za realizację projektu w ramach zadania;

2) nazwę projektu i określenie jego celu;

3) miejsce realizacji projektu;

4) termin rozpoczęcia i zakończenia realizacji projektu;

5) imiona, nazwiska i kwalifikacje osób zaangażowanych w realizację projektu oraz inne informacje o projekcie;

6) wysokość wnioskowanej dotacji;

7) oczekiwane efekty projektu oraz prognozę co do możliwości jego kontynuacji.

2. Do oferty należy dołączyć preliminarz wydatków, zawierający kalkulację rzeczowo-finansową projektu.

3. W przypadku ubiegania się o dotację na wsparcie realizacji przez podmiot oferowanego zadania preliminarz powinien zawierać wskazanie innych źródeł finansowania, z uwzględnieniem środków własnych i środków pozyskiwanych od innych podmiotów, z podaniem ich całkowitej wysokości.

4. Do wniosku należy dołączyć statut, wyciąg z Krajowego Rejestru Sądowego, bądź z innego rejestru, do którego podmiot został wpisany.

5. Oferta oraz preliminarz wydatków powinny zostać podpisane przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli w sprawach majątkowych podmiotu oferującego wykonanie zadania.

§ 6. 1. Podmioty, które nie złożą oferty i pozostałych wymaganych dokumentów w terminie określonym w ogłoszeniu oraz których oferty będą niekompletne, nie zostaną uwzględnione w konkursie.

2. Nie mogą ubiegać się o zlecenie zadania podmioty, które nie rozliczyły się w poprzednim okresie terminowo lub zadanie wykonały niewłaściwie.

§ 7. 1. Otwarcia ofert dokonuje się w dniu następnym po upływie terminu składania ofert ustalonego w ogłoszeniu.

2. Otwarcie ofert jest jawne.

3. Analizy oraz wyboru najkorzystniejszej oferty dokonuje komisja przetargowa stała w terminie 14 dni od dnia otwarcia ofert, uwzględniając:

1) merytoryczną ocenę zadania;

2) koszt realizacji zadania i wysokości dotacji na to zadanie, terminowość, udział środków własnych przeznaczonych na realizację;

3) oceny dotychczasowej współpracy z opiniami i referencjami.

4. Propozycję wyboru oferty wraz z uzasadnieniem komisja przedkłada Burmistrzowi do zatwierdzenia.

5. O wyborze oferty podaje się informację do publicznej wiadomości w BIP oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie.

6. Dotacje powinny być przeznaczone na działania, które w istotny sposób przyczyniają się do realizacji zadań własnych gminy, z wyjątkiem dofinansowania bieżącej działalności podmiotów.

7. Cel publiczny dofinansowanego zadania powinien być zgodny z realizacją zadań statutowych podmiotu oferującego wykonanie zadania.

§ 8. 1. Podmioty oferujące wykonanie zadania mogą również składać oferty w własnej inicjatywy.

2. Oferty powinny być złożone w terminie do 15 października roku poprzedzającego rok, w którym zadanie ma być realizowane.

§ 9. 1. Umowa, o wykonanie zadania publicznego z podmiotem niezaliczonym do sektora finansów publicznych i niedziałający w celu osiągnięcia zysku, powinna być zgodna z art. 71 ust. 2 ustawy o finansach publicznych.

2. W warunkach określonych przepisami prawa wydatkowanie dotacji powinno odbywać się na zasadach określonych ustawą a dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo o zamówieniach publicznych / /Dz. U Nr 19, poz. 177/, co powinno zostać zastrzeżone w umowie.

§ 10. 1. Burmistrz sprawuje kontrolę prawidłowości wykonywania zadania przez zleceniobiorcę, w tym wydatkowania przekazanych środków finansowych.

2. Do kontroli, o której mowa w ust. 1, Burmistrz upoważnia merytorycznych pracowników Urzędu.

3. W terminie 30 dni od zakończenia realizacji zadania lub w terminie określonym w umowie, zleceniobiorca przedkłada burmistrzowi sprawozdanie końcowe z wykonania zadania.

4. Burmistrz może żądać od zleceniobiorcy sprawozdań cząstkowych, za okresy miesięczne lub kwartalne, w trakcie realizacji inwestycji.

§ 11. 1. Przyznane środki finansowe dotacji , nie wykorzystane w terminie określonym w umowie zleceniobiorca zobowiązany jest zwrócić na rachunek bankowy Urzędu wraz z odsetkami ustawowymi.

2. Przyznane środki finansowe wykorzystane niezgodne z przeznaczeniem podlegają zwrotowi wraz z ustawowymi odsetkami.

§ 12. Burmistrz przedkłada Radzie Miejskiej roczne sprawozdanie z wykonania zadań zleconych na podstawie niniejszej uchwały łącznie z sprawozdaniem rocznym z wykonania budżetu.

§ 13. Traci moc Uchwała Nr IX/84/2000 Rady Miejskiej w Kleszczelach z dnia 16 marca 2000 roku w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu podmiotom niezaliczonym do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku, sposobu jej rozliczenia i kontroli.

§ 14. Uchwała wchodzi w życie po upływie czternastu dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.

Przewodniczący Rady
Jerzy Jaroszewicz

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Kleszczelach

Wytwarzający/odpowiadający: Walentyna Sidoruk

Data wytworzenia: 2004-04-29

Wprowadzający: Walentyna Sidoruk

Data wprowadzenia: 2005-08-08

Data modyfikacji: 2005-08-08

Opublikował: Walentyna Sidoruk

Data publikacji: 2005-08-08