Zezwolenie na opróżnianie zbiorników bezodpływowych

Zezwolenie na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych

TYTUŁ SPRAWY

Zezwolenie na prowadzenie działalności
w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych
i transportu nieczystości ciekłych

WYMAGANE DOKUMENTY

  • Wniosek o udzielenie zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych  i transportu nieczystości ciekłych wraz z załącznikami określonymi w art. 8 ustawy.
  • Zaświadczenie albo oświadczenie o braku zaległości podatkowych
    oraz zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.
  • Dokument potwierdzający gotowość przyjęcia nieczystości ciekłych przez stację zlewną lub oświadczenie zapewniające gotowość odbioru nieczystości ciekłych przez stację zlewną.
  • Oświadczenie, że pojazd asenizacyjny spełnia wymagania techniczne określone w ustawie z dnia 20 czerwca 1997 roku Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2022 r., poz. 988) oraz wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 listopada 2002 roku w sprawie wymagań dla pojazdów asenizacyjnych (Dz. U. z 2002 r. Nr 193, poz. 1617).
  • Dokumenty potwierdzające prawo do dysponowania pojazdami asenizacyjnymi i innymi środkami technicznymi przewidzianymi do realizacji usług (np. dowód rejestracyjny samochodu, dowód zakupu, umowa dzierżawy, najmu, użyczenia itp.).
  • Oświadczenie o korzystaniu z bazy do mycia i dezynfekcji pojazdów asenizacyjnych po zakończeniu pracy.
  • Kserokopia dokumentu potwierdzającego prawo do nieruchomości stanowiącej bazę techniczną (np. akt notarialny, umowa dzierżawy/najmu, wypis z księgi wieczystej).
  • Dowód wniesienia opłaty skarbowej w wysokości 107,00 zł. Opłatę skarbową należy wnieść z chwilą powstania obowiązku jej zapłaty, tj. z chwilą złożenia wniosku.

OPŁATY

Opłata skarbowa za wydanie decyzji w kwocie: 107 zł

MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW

Urząd Miejski w Kleszczelach, ul. 1 Maja 4, 17-250 Kleszczele

pokój nr 6 (sekretariat), pn. - pt. w godzinach pracy urzędu.

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY

Do 60 dni z wyłączeniem terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo przyczyn niezależnych od organu wydającego decyzję.

JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA

Referat Inwestycji i Środowiska,

pokój nr 9, tel. (85) 681 80 04 wew. 17

ZAŁATWIENIE SPRAWY

Wydanie decyzji.

TRYB ODWOŁAWCZY

Na decyzję służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Białymstoku, za pośrednictwem Burmistrza Kleszczel, w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.

W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania.

PODSTAWA PRAWNA

  • Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 888 ze zm.).
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 735 ze zm.).
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1923 ze zm.).
  • Uchwała Nr XVII/128/2013 Rady Miejskiej w Kleszczelach z dnia 26 marca 2013 r. w sprawie wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie gminy Kleszczele.

UWAGI

Opłata skarbowa wnoszona jest na konto Urzędu Miejskiego w Kleszczelach:

Bank Spółdzielczy w Hajnówce – 49 8071 0006 0018 8290 2000 0130

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Kleszczelach

Wytwarzający/odpowiadający: Barbara Wiercińska - Referat Inwestycji i Środowiska

Data wytworzenia: 2019-01-29

Wprowadzający: Walentyna Sidoruk

Data modyfikacji: 2022-05-15

Opublikował: Walentyna Sidoruk

Data publikacji: 2019-01-29