Urząd Stanu Cywilnego

Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy prowadzenie spraw z zakresu:

1)akt stanu cywilnego i związanych z nimi spraw rodzinno-opiekuńczych, a w szczególności:

a)rejestracji urodzin, małżeństw oraz zgonów i innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób,

b)sporządzanie aktów stanu cywilnego i prowadzenie ksiąg stanu cywilnego,

c)sporządzanie i wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń,

d)przechowywanie i konserwacja ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych,

e)przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński oraz innych oświadczeń zgodnie z przepisami kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,

f)przygotowywanie dokumentacji stwierdzających brak przeciwwskazań do zawarcia związku małżeńskiego.

2)prowadzenie dokumentacji i wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość,

3)organizowanie uroczystości jubileuszowych z okazji długoletniego pożycia małżeńskiego,

4)prowadzenie spraw związanych z repatriacją,

5)wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczególnych.

Kierownikiem Urzędu Stanu Cywilnego jest Burmistrz, w myśl przepisów ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego.

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Kleszczelach

Wytwarzający/odpowiadający: Walentyna Sidoruk

Wprowadzający: Walentyna Sidoruk

Data wprowadzenia: 2005-04-02

Data modyfikacji: 2005-04-02

Opublikował: Walentyna Sidoruk

Data publikacji: 2005-04-02