Sekretarz Gminy
Kleszczele, ul. 1 Maja 4, pok. nr 7
tel. 856818004
Sekretarz Gminy organizuje pracę Urzędu i zapewnia jego sprawne funkcjonowanie.
Sekretarz pełni funkcję kierownika Referatu Organizacyjnego w stosunku do pracowników wykonujących zadania przypisane Referatowi Organizacyjnemu.
Do zadań Sekretarza należy:
1) zapewnienie sprawnego funkcjonowania Urzędu i warunków jego działania, w tym kontroli zarządczej;
2) zapewnienie warunków organizacyjnych umożliwiających sprawne wykonywanie zadań przez Radę i Burmistrza;
3) koordynowanie pracy poszczególnych Referatów w zakresie organizacyjnym;
4) koordynowanie i wykonywanie czynności z zakresu nadzoru nad działaniami związanymi z przygotowaniem przez Referaty projektów aktów prawnych organów gminy;
5) koordynowanie spraw związanych z rozpatrywaniem skarg na pracę Burmistrza, kierowników gminnych jednostek organizacyjnych oraz Rady;
6) koordynowanie spraw związanych z rozpatrywaniem skarg, wniosków i petycji kierowanych do Rady i Burmistrza,
7) koordynowanie spraw dotyczących udzielania odpowiedzi na interpelacje, wnioski i zapytania radnych;
8) koordynowanie i organizowanie prac związanych z wyborami powszechnymi, referendami, spisami, do jednostek pomocniczych Gminy i innych organów stosownie do obowiązujących przepisów;
9) koordynowanie prac związanych z organizacją uroczystości gminnych;
10) nadzór nad przestrzeganiem Regulaminu pracy Urzędu;
11) nadzór nad terminowym i zgodnym z prawem załatwianiem spraw interesantów;
12) nadzór nad realizacją uchwał Rady i zarządzeń Burmistrza;
13) nadzór nad przestrzeganiem postanowień ustawy o ochronie danych osobowych;
14) przedkładanie Burmistrzowi propozycji zasad polityki kadrowej i płacowej w Urzędzie;
15) prowadzenie dokumentacji związanej z przeprowadzaniem służby przygotowawczej w Urzędzie;
16) koordynacja rozpatrywania skarg dotyczących pracowników Urzędu;
17) prowadzenie spraw dotyczących pełnomocnictw oraz upoważnień Burmistrza w sprawach z zakresu administracji publicznej;
18) ewidencjonowanie materiałów pokontrolnych z kontroli Urzędu i nadzór nad realizacją wniosków pokontrolnych;
19) wykonywanie zadań administratora informacji publicznych, a mianowicie przekazywanie właściwemu ministrowi do spraw administracji publicznej informacji niezbędnych do zamieszczenia na stronie głównej Biuletynu Informacji Publicznej oraz powiadamianie ministra o zmianach w treści tych informacji;
20) opracowywanie projektów aktów prawnych dotyczących organizacji i funkcjonowania Rady i jej Komisji oraz Urzędu;
21) przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawców;
22) podejmowanie czynności w zakresie rozwijania i koordynowania procesu informatyzacji Urzędu;
23) prowadzenie innych spraw gminy w imieniu Burmistrza w zakresie przez niego ustalonym.
Sekretarz przy znakowaniu załatwianych spraw używa symbolu SG.
Metryka strony