Ogłoszenie o konkursie dyrektor MOKSiR 24.08.2021
Załącznik Nr 1 do zarządzenia Nr 188/2021
Burmistrza Kleszczel
z dnia 24 sierpnia 2021 r.
Burmistrz Kleszczel
ogłasza konkurs na stanowisko dyrektora
Miejskiego Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji w Kleszczelach,
ul. 1 Maja 19, 17-250 Kleszczele
- Wymagania niezbędne:
1) obywatelstwo polskie;
2) pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych;
3) brak prawomocnego skazania wyrokiem za przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe;
4) brak prawomocnego ukarania w związku z dysponowaniem środkami publicznymi na podstawie ustawy z dnia 17.12.2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 289);
5) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku kierowniczym;
6) co najmniej pięcioletni staż pracy (do tego okresu wlicza się zatrudnienie w ramach stosunku pracy), w tym co najmniej roczny staż pracy na stanowisku kierowniczym w instytucji kultury lub samorządowej jednostce organizacyjnej działającej w zakresie kultury lub promocji;
7) wykształcenie wyższe lub średnie;
8) znajomość przepisów prawnych z zakresu funkcjonowania samorządowej instytucji kultury, a także podstawowa wiedza z zakresu finansów publicznych i prawa pracy;
9) wiedza z zakresu możliwości pozyskiwania pozabudżetowych środków finansowych, w tym środków z programów Unii Europejskiej;
10) umiejętność organizacji pracy i kierowania zespołem.
- Wymagania dodatkowe:
1) doświadczenie zawodowe w zakresie zarządzania i organizacji działalności kulturalnej;
2) predyspozycje do organizowania i prowadzenia przedsięwzięć promocyjnych związanych z działalnością kulturalną i twórczością artystyczną;
3) znajomość języka obcego w stopniu komunikatywnym;
4) znajomość specyfiki kulturalno-społecznej Gminy Kleszczele;
5) znajomość zagadnień związanych z pozyskiwaniem środków zewnętrznych, w tym unijnych
6) znajomość przepisów prawnych z zakresu organizacji imprez masowych, zamówień publicznych, ustawy o samorządzie gminnym.
- Ramowy zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
1) zarządzanie działalnością Miejskiego Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji w Kleszczelach (zwanego dalej MOKSiR) oraz reprezentowanie ośrodka na zewnątrz;
2) realizacja zadań statutowych MOKSiR oraz programu działania zgodnie z umową, o której mowa w art. 15 ust. 5 ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej;
3) odpowiedzialność za działalność MOKSiR, w tym za właściwy dobór pracowników oraz powierzone mienie;
4) pełnienie obowiązków pracodawcy w rozumieniu Kodeksu pracy w stosunku do pracowników zatrudnionych w MOKSiR;
5) kierowanie gospodarką finansową MOKSiR i ponoszenie odpowiedzialności za jej prawidłowość, w tym sporządzanie planu finansowego MOKSiR (z zachowaniem wysokości dotacji organizatora i zgodnie z przepisami ustawy o finansach publicznych), który stanowi podstawę gospodarki finansowej MOKSiR;
6) pozyskiwanie innych źródeł finansowania działalności statutowej.
- Wymagane dokumenty:
1) pisemne zgłoszenie do konkursu wraz z uzasadnieniem,
2) pisemne opracowanie autorskiej koncepcji programowo-organizacyjnej funkcjonowania MOKSiR w Kleszczelach na okres minimum 3 lat, ze szczególnym uwzględnieniem wizji rozwoju domu kultury, współpracy z innymi podmiotami, gospodarowaniem środkami finansowymi oraz możliwościami pozyskania środków zewnętrznych,
3) CV z opisem przebiegu pracy zawodowej,
4) kserokopie dokumentów potwierdzające wykształcenie, kwalifikacje zawodowe, staż pracy (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem),
5) oświadczenie o niekaralności za przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe,
6) oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
7) oświadczenie o braku prawomocnego ukarania w związku z dysponowaniem środkami publicznymi na podstawie ustawy z dnia 17.12.2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz.289),
8) oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do pracy na stanowisku kierowniczym,
9) oświadczenie kandydata o treści; „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE oraz przyjmuję do wiadomości obowiązek publikacji moich danych osobowych”,
10) kandydat może złożyć inne dodatkowe dokumenty, np.: potwierdzające osiągnięcia zawodowe, listy polecające, rekomendacje itp.
- Informacja o sposobie i terminie składania ofert
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w siedzibie Urzędu Miejskiego w Kleszczelach lub pocztą na adres: Urząd Miejski w Kleszczelach, ul. 1 Maja 4, 17-250 Kleszczele, z dopiskiem: „Konkurs na stanowisko dyrektora Miejskiego Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji w Kleszczelach”, w terminie do dnia 17 września 2021 r. do godz. 15.30. Decyduje data wpływu do Urzędu Miejskiego w Kleszczelach. Oferty, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane.
- Informacje dodatkowe
Informacje dotyczące warunków organizacyjno – finansowych działalności MOKSiR w Kleszczelach można uzyskać w jego siedzibie, ul. 1 Maja 19, tel. 85 6818054.
Konkurs zostanie przeprowadzony w dwóch etapach: I etap – sprawdzenie ofert pod względem formalnym, II etap – rozmowa kwalifikacyjna z kandydatami. Konkurs przeprowadzi komisja konkursowa powołana odrębnym zarządzeniem Burmistrza Kleszczel. O terminie i miejscu przeprowadzenia II etapu kandydaci zostaną poinformowani indywidualnie. Informacje o wynikach konkursu zostaną umieszczone na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Kleszczelach oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Miejskiego w Kleszczelach. Wybrany kandydat zostanie powołany na dyrektora Miejskiego Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji w Kleszczelach na okres od 3 do 7 lat. Przed powołaniem na stanowisko dyrektora strony zawierają odrębną umowę w formie pisemnej określającą warunki organizacyjno-finansowe działalności instytucji kultury oraz program jej działania. Odmowa zawarcia umowy przez kandydata na stanowisko dyrektora powoduje jego niepowołanie na to stanowisko. Dodatkowe informacje odnośnie konkursu można uzyskać w Urzędzie Miejskim w Kleszczelach, ul. 1 Maja 4, pok. nr 7, tel. 856818004 wew. 15.
Przewidywany termin sprawdzenia ofert pod względem formalnym – do 24 września 2021 r. Przewidywany termin zakończenia postępowania konkursowego – do 1 października 2021 r.
Burmistrz Kleszczel ma prawo odwołać konkurs bez podania przyczyny.
- Informacje o przetwarzaniu danych osobowych
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L119 z 2016 r., str. 1, sprost. Dz. Urz. UE. L 127 z 2018, str. 2) – (w skrócie „RODO”) Burmistrz Kleszczel informuje, że:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Miejskim w Kleszczelach jest Burmistrz Kleszczel, ul. 1 Maja 4, 17-250 Kleszczele, adres email: kleszczele@wrotapodlasia.pl, tel. 85 6818004;
2) kontakt z inspektorem ochrony danych jest możliwy w Urzędzie Miejskim w Kleszczelach ul. Maja 4 oraz za pomocą e-mail: iod@um.kleszczele.wrotapodlasia.pl lub tel.:85 6818004. Dane inspektora znajdują się na stronie Biuletynu Informacji Publicznej w zakładce „Ochrona danych osobowych”;
3) dane osobowe będą przetwarzane w celu przeprowadzenia postępowania konkursowego na stanowisko dyrektora Miejskiego Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji w Kleszczelach, na podstawie przepisów ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z 2020 r. poz. 174) oraz na podstawie zgody, stosownie do art. 6 ust 1 lit a) RODO (w przypadku danych osobowych, o których mowa w art. 9 ust 1 RODO);
4) dane osobowe nie będą udostępnianie podmiotom innym, niż uprawnione na podstawie przepisów prawa oraz podmiotom, którym dane zostały powierzone do przetwarzania;
5) dane osobowe kandydata powołanego na stanowisko dyrektora będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w pkt 3, a po tym czasie przez okres wynikający z przepisów dotyczących archiwizacji, instrukcji kancelaryjnej, jednolitego rzeczowego wykazu akt i działania archiwów zakładowych; dane osobowe kandydatów, którzy złożą oferty w postępowaniu konkursowym, ale nie zostaną zatrudnieni, mogą zostać odebrane osobiście w terminie 3 miesięcy od dnia ogłoszenia informacji o wyniku postępowania konkursowego, a po upływie tego terminu dokumenty zostaną zniszczone;
6) przysługuje Pani/Panu prawo do dostępu do własnych danych, prawo do sprostowania (skorzystanie z tego prawa nie może skutkować zmianą wyników postępowania konkursowego oraz nie może naruszać integralności protokołu i jego załączników), usunięcia danych osobowych, ograniczenia przetwarzania;
7) może Pani/Pan w dowolnym czasie wycofać zgodę na przetwarzanie danych, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
8) w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
9) podanie przez Panią/Pana danych osobowych wskazanych w ogłoszeniu wynika z przepisów ustawy i jest obowiązkowe. Ich niepodanie skutkuje brakiem możliwości udziału w postępowaniu konkursowym. Podanie przez Panią/Pana innych danych jest dobrowolne;
10) dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
Kleszczele, 24 sierpnia 2021 r.
BURMISTRZ
/-/ mgr inż. Aleksander Sielicki
Metryka strony