Ogłoszenie o naborze ds. opłaty za odpady 27.11.2020
wymiar czasu pracy: 1 etat
- Wymagania niezbędne:
1) posiadanie obywatelstwa polskiego;
2) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
3) niekaralność za przestępstwo popełnione umyślnie;
4) nieposzlakowana opinia;
5) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku;
6) wykształcenie wyższe ekonomiczne (preferowane: ekonomia, rachunkowość, finanse);
7) umiejętność biegłej obsługi komputera i urządzeń biurowych.
- Wymagania dodatkowe:
1) preferowane osoby z doświadczeniem w wykonywaniu zadań na stanowisku w księgowości i rachunkowości w jednostkach samorządowych;
2) znajomość przepisów prawa z zakresu wykonywanych obowiązków, a w szczególności z zakresu ustawy o finansach publicznych, ustawy o dochodach jst, ustawy o samorządzie gminnym, ordynacji podatkowej, rachunkowości podatkowej jednostek samorządu terytorialnego, podatków i opłat lokalnych, Kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o utrzymaniu porządku i czystości w gminach, ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, ustawy o podatku od towarów i usług oraz zasad funkcjonowania samorządu;
3) umiejętność obsługi programów finansowo - księgowych,
4) zdolności organizacyjne, kreatywność, odpowiedzialność, systematyczność, umiejętność pracy pod presją czasu, umiejętność pracy w zespole, umiejętność analitycznego myślenia, rzetelność, zdyscyplinowanie, sumienność, umiejętność precyzyjnego przekazywania informacji, wysoka kultura osobista,
5) pracownik samorządowy zatrudniony na powyższym stanowisku nie może wykonywać dodatkowych zajęć pozostających w sprzeczności lub związanych z zajęciami, które wykonuje w ramach obowiązków służbowych, wywołujących uzasadnione podejrzenie o stronniczość lub interesowność.
- Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1) opracowywanie i dostosowywanie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, składanej przez właścicieli nieruchomości,
2) prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach:
a) naliczenia opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi w przypadku nie złożenia deklaracji o opłacie,
b) określania wysokości zaległości z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
3) prowadzenie spraw z zakresu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, w szczególności:
a) prowadzenie ewidencji przypisów, odpisów, wpłat i zwrotów opłat za gospodarowanie odpadami oraz księgowanie wpłat,
b) ontrola terminowości dokonywanych wpłat,
c) naliczanie odsetek za zwłokę,
d) sporządzanie upomnień i tytułów wykonawczych za zaległości w opłatach,
e) prowadzenie spraw dotyczących umorzeń w zakresie opłat,
f) sporządzanie miesięcznych, kwartalnych i rocznych zestawień i sprawozdań
g) prowadzenie obsługi kasowej urzędu zgodnie z instrukcją w sprawie gospodarki kasowej, a w szczególności:
h) sporządzanie zestawień wpływów i terminowe odprowadzanie gotówki do banku obsługującego budżet,
i) dokonywanie wypłat na podstawie dokumentów księgowych (faktur, rachunków, poleceń wyjazdu służbowego, zestawień, itp.) zaakceptowanych przez kierownika jednostki i Skarbnika względnie osoby przez nich upoważnione,
j) sporządzanie raportów kasowych dla Urzędu,
k) uzupełnianie pogotowania kasowego,
4) w zakresie księgowości:
a) prowadzenie księgowości analitycznej w zakresie podatku od środków transportowych od osób fizycznych i osób prawnych,
b) prowadzenie księgowości analitycznej w zakresie najmu i dzierżawy mienia komunalnego – opłaty i czynsze mieszkaniowe,
c) prowadzenie ewidencji księgowej analitycznej z zakresu opłaty targowej, miejscowej, administracyjnej i innych będących stałymi dochodami gminy,
d) prowadzenie postanowień związanych ze ściągalnością należności z zakresu swojego działania,
e) kompletowanie i przygotowywanie decyzji na umarzanie, odraczanie zaległości podatkowych i innych należności,
f) przygotowywanie informacji z zakresu ulg, odroczeń i umorzeń,
g) sporządzanie sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej,
5) prowadzenie rozliczeń podatku od towarów i usług w gminie, w szczególności:
a) weryfikacja dokumentów dotyczących zakupów w Urzędzie Miejskim pod kątem możliwości dokonania odliczenia podatku VAT naliczonego,
b) prowadzenie odrębnej ewidencji finansowo – księgowej związanej z podatkiem VAT zakupu Urzędu Miejskiego na potrzeby podatku od towarów i usług,
c) prowadzenie ewidencji rozliczeń VAT (Rejestry sprzedaży i zakupu),
d) uzgadnianie podatku VAT w oparciu o sporządzoną ewidencję zakupu i dostarczoną przez odpowiedni referat ewidencję sprzedaży wraz ze sporządzaniem w imieniu Urzędu Miejskiego stosownych miesięcznych deklaracji,
e) współpraca z referatami Urzędu Miejskiego w zakresie podatku VAT należnego i naliczonego,
f) weryfikacja danych zawartych w cząstkowych rejestrach sprzedaży i zakupu dla celów prawidłowego sporządzenia cząstkowych deklaracji VAT-7 dostarczanych przez jednostki organizacyjne objęte centralizacją rozliczeń podatku VAT,
g) sporządzenie zbiorczej deklaracji podatkowej VAT-7 Gminy Kleszczele na podstawie cząstkowych deklaracji VAT-7 dostarczanych przez jednostki organizacyjne objęte centralizacją rozliczeń podatku VAT,
h) sporządzanie korekt deklaracji VAT-7 dla Urzędu Miejskiego,
i) sporządzanie zbiorczej korekty deklaracji VAT-7 dla Gminy Kleszczele,
j) przygotowywanie danych do przelewu podatku należnego VAT do Urzędu Skarbowego,
k) sporządzanie wniosków o indywidualne interpretacje prawa podatkowego,
l) współpraca w sprawach związanych z rozliczaniem VAT z podległymi jednostkami organizacyjnymi Gminy objętych centralizacją rozliczeń podatku VAT, współpraca z urzędem skarbowym w zakresie rozliczeń podatku VAT,
m) przekazywanie postaci elektronicznej ksiąg podatkowych i dowodów księgowych na żądanie organów podatkowych i organów kontroli skarbowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej lub na informatycznym nośniku danych.
6) wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień Burmistrza i Skarbnika.
- Wymagane dokumenty:
1) list motywacyjny,
2) życiorys (CV),
3) kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe (poświadczone za zgodność z oryginałem przez kandydata),
4) kwestionariusz osobowy,
5) podpisane oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie,
6) podpisane oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
7) podpisane oświadczenie o stanie zdrowia,
8) kserokopie dokumentów poświadczających doświadczenie zawodowe (poświadczone za zgodność z oryginałem przez kandydata),
9) inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (poświadczone za zgodność z oryginałem przez kandydata).
Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV, powinny być opatrzone klauzulą: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji.
- Warunki pracy na stanowisku
Stanowisko pracy znajduje się na parterze w budynku Urzędu przy ul. 1 Maja 4 w Kleszczelach. Jest wyposażone w niezbędne urządzenia techniczne. Budynek nie jest przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Praca odbywa się w podstawowym systemie czasu pracy w wymiarze 1 etatu, jednozmianowa. Praca przy komputerze powyżej 4 godz. dziennie. Umowa o pracę może być zawarta na czas określony do 6 miesięcy, przy czym dla osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym istnieje obowiązek odbycia służby przygotowawczej. Kandydat wyłoniony w naborze przed zatrudnieniem zobowiązany będzie do przedłożenia zaświadczenia o niekaralności i oryginałów wymaganych dokumentów.
- W październiku 2020 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił co najmniej 6%.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w siedzibie Urzędu Miejskiego w Kleszczelach lub pocztą na adres: Urząd Miejski w Kleszczelach, ul. 1 Maja 4, 17‑250 Kleszczele, z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko ds. opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi i obsługi kasowej”, w terminie do dnia 7 grudnia 2020 r. do godz. 14.00.
Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie, nie będą rozpatrywane.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczana na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (http://bip.um.kleszczele.wrotapodlasia.pl) oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Miejskiego w Kleszczelach.
Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną powiadomieni telefonicznie o terminie dalszej rekrutacji.
Klauzula informacyjna dla kandydatów do pracy
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE informuję, iż:
- Administratorem danych osobowych kandydatów do pracy jest:
Burmistrz Kleszczel
Urząd Miejski w Kleszczelach
1 Maja 4, 17-250 Kleszczele
2. Kontakt do inspektora ochrony danych: Urząd Miejski w Kleszczelach, ul. 1 Maja 4, 17-250 Kleszczele, tel. 856818004, elektronicznie: iod@um.kleszczele.wrotapodlasia.pl.
3. Dane będą przetwarzane do celów niniejszej rekrutacji pracowników na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą. Obowiązek podania danych przez osoby ubiegające się o pracę wynika z:
- ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (Dz. U. z 2020 poz. 1320 z późn. zm.)
- ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2019 poz. 1282 z późn. zm.)
- Dane nie będą udostępniane podmiotom innym, niż upoważnionym na podstawie przepisów prawa.
- Osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo dostępu do treści danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody na ich przetwarzanie w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody wyrażonej przed jej cofnięciem.
- Osoba, której dane dotyczą ma prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna iż przetwarzanie danych osobowych jej dotyczących narusza przepisy o ochronie danych osobowych.
- Podanie przez kandydata danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne dla celów związanych z przeprowadzeniem rekrutacji.
- Dokumenty kandydatów będą przechowywane w Urzędzie Miejskim w Kleszczelach przez okres i na zasadach określonych w § 17 zarządzenia Nr 110/08 Burmistrza Kleszczel z dnia 27 października 2008 r. w sprawie ustalenia zasad i trybu przeprowadzenia naboru na stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Kleszczelach oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych (dostępne na stronie http://bip.um.kleszczele.wrotapodlasia.pl). Protokoły z posiedzeń komisji do spraw naboru stanowią narodowy zasób archiwalny (kategoria archiwalna A), natomiast pozostała dokumentacja z rekrutacji jest przechowywana przez okres 5 lat i po uzyskaniu zgody Archiwum Państwowego brakowana.
Kleszczele, dnia 27 listopada 2020 r.
BURMISTRZ
/-/ mgr inż. Aleksander Sielicki
Metryka strony