Protokół Nr XI/04
Protokół Nr XI/04
obrad XI Sesji Rady Miejskiej w Kleszczelach odbytych w dniu 25 maja 2004 r.
Obrady rozpoczęto o godzinie 1015 w sali Miejskiego Ośrodka Kultury w Kleszczelach. Obradom przewodniczył Przewodniczący Rady Miejskiej w Kleszczelach - Pan Jerzy Jaroszewicz.
W obradach uczestniczyli radni: Grażyna Bieroza, Walentyna Duda, Henryka Ewa Gąsowska, Saber Hassoun, Jerzy Jaroszewicz, Michał Kazimieruk, Marek Martynowicz, Waldemar Janusz Niewiński, Jan Piasecki, Włodzimierz Sajewicz, Teofila Strojna, Mikołaj Szymczuk i Włodzimierz Wasiluk. W obradach nie uczestniczyli radni Marek Haponiuk (nieobecność usprawiedliwiona) i Mirosław Gryniewicki, który nieobecności nie usprawiedliwił.
Protokołowała: Walentyna Sidoruk
Do punktu 1.
Otwarcia obrad XI Sesji Rady Miejskiej w Kleszczelach dokonał Przewodniczący Rady Jerzy Jaroszewicz witając Pana Aleksandra Sielickiego - Burmistrza Kleszczel, radnych Rady Miejskiej w Kleszczelach i pozostałych uczestników dzisiejszych obrad.
Przewodniczący stwierdził, że na stan 15 radnych, w obradach uczestniczy 13 radnych, co stanowi quorum do podejmowania prawomocnych uchwał Rady. Listy obecności radnych i pozostałych osób uczestniczących w obradach w załączeniu do protokołu (załączniki Nr 1 i 2).
Do punktu 2.
Przewodniczący Rady wniósł o dokonanie w punkcie 6 "Powzięcie uchwał w sprawach:" następujących zmian w przesłanym radnym porządku obrad:
- projekt uchwały zapisany w lit. b zapisać w lit. d, a w lit. b wprowadzić treść: "zmieniająca uchwałę w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2004 rok",
- dodać lit. c: "przeznaczenia do zbycia w drodze bezprzetargowej nieruchomości stanowiącej własność gminy Kleszczle".
Radny Saber Hassoun zgłosił, iż nie rozumie punktu 7 porządku obrad. W tym punkcie chodzi o cały budynek Przychodni, czy o 2/3 tego budynku, ponieważ on dzierżawi 1/3 budynku Przychodni? Umowy dzierżawy są zawarte do końca bieżącego roku.
Przewodniczący Rady odpowiedział, iż dyrektor SP ZOZ w Hajnówce zwrócił się o zaopiniowanie wydzierżawienia części budynku lekarzowi - Pani Ewie Borona. W piśmie jest wyszczególnione, kto i w jakiej części dzierżawi budynek.
Burmistrz wyjaśnił, iż usługi prowadzone przez Spółkę Partnerską Borona i Birezowicz są w ramach POZ, tj. podstawowej opieki zdrowotnej, za organizację której na terenie powiatu odpowiada starosta. Gabinet stomatologiczny nie wchodzi do POZ. Starostwo Powiatowe, w imieniu którego działa dyrektor SP ZOZ pyta w kwestii, do której jurysdykcję ma także gmina. Zapytanie mogło być skierowane tylko w stosunku do POZ, a nie gabinetu stomatologicznego. Dyrektor pyta także dlatego, że Starostwo Powiatowe wystąpiło o rozważenie możliwości przejęcia Ośrodka Zdrowia przez gminę. Dwie gminy na terenie powiatu hajnowskiego przejęły budynki ośrodków (w Dubiczach Cerkiewnych i Narwi) i one same wynajmują pomieszczenia. Zdaniem burmistrza jest uzasadnione zajęcie stanowiska w tej sprawie przez samorząd.
Przewodniczący Rady wystąpił z zapytaniem do Radnych czy nie wnoszą uwag do zaproponowanego porządku dzisiejszych obrad, uwzględniając zaproponowane zmiany.
Wobec braku uwag Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt porządku obrad z przedstawionymi poprawkami.
W głosowaniu brało udziałtrzynastu radnych, z których "za" przyjęciem przedstawionego wyżej porządku obrad głosowało trzynastu radnych, "przeciw" głosowałozero radnych, "wstrzymało się" od głosuzero radnych. Przewodniczący stwierdził, że porządek obrad został przyjęty jednogłośnie i przedstawia się następująco:
1)Otwarcie obrad.
2)Zatwierdzenie porządku obrad.
3)Przyjęcie protokołu z poprzedniej X sesji Rady.
4)Interpelacje i zapytania radnych.
5)Informacja Burmistrza Kleszczel o sprawach bieżących.
6)Powzięcie uchwał w sprawach:
a) zbycia nieruchomości stanowiących własność Gminy Kleszczele,
b) zmieniająca uchwałę w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2004 rok,
c) przeznaczenia do zbycia w drodze bezprzetargowej nieruchomości stanowiącej własność gminy Kleszczele,
d) dokonania zmian w budżecie gminy na 2004 r.
7)Stanowisko w sprawie zawarcia dalszej umowy najmu budynku Ośrodka Zdrowia w Kleszczelach pomiędzy SP ZOZ w Hajnówce, a Panią lek. med. Ewą Borona.
8)Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
9)Wolne wnioski.
10)Zamknięcie obrad.
Do punktu 3.
Przewodniczący Rady wystąpił z wnioskiem o przyjęcie protokołu X Sesji Rady Miejskiej w Kleszczelach odbytej w dniu 29 kwietnia 2004 r. bez odczytania. Protokół był wyłożony do wglądu w Urzędzie Miejskim w Kleszczelach oraz obecnie znajduje się na sali obrad.
Jeżeli nikt z Radnych nie wniesie uwag do treści protokołu to zostanie przyjęty przez aklamację.
Do treści protokołu przed obradami sesji oraz w trakcie obrad uwag nie wniesiono.
Wobec powyższego protokół Nr X/04 obrad Rady Miejskiej odbytych w dniu 29 kwietnia 2004 r. został przyjęty przez aklamację.
Do punktu 4.
Interpelacje i wnioski zgłosili:
Radny Jan Piasecki
- przy moście na rzece za Pogrzebami jest dół. Mieszkańcy będą z tego przejazdu korzystać w czasie sianokosów. Trzeba podsypać żwiru.
Radny Marek Martynowicz
- została sprzedana szkoła w Daszach. Czy w związku z uzyskanym dochodem będzie w Daszach modernizowany odcinek drogi w kierunku Rogacz?
- czy do ceny sprzedaży nieruchomości zabudowanej budynkiem byłej szkoły w Daszach ujęto drzewa rosnące na tej posesji. Jest tam ok. 50 m3 drewna.
- jak będzie z dopłatami dodatkowymi dla rolników? Prawdopodobnie mieszkańcy Kleszczel takich dopłat nie otrzymają.
Radna Walentyna Duda
- hydrant naprzeciw mojej posesji przecieka i zalewa posesję. Prawdopodobnie hydrant trzeba wymienić. Wcześniej ten problem był zgłaszany, ale dotychczas nikt nic nie zrobił.
Do punktu 5.
Burmistrz Kleszczel Aleksander Sielicki przedstawił informację o bieżących sprawach:
- w okresie między sesjami Burmistrz wydał 6 zarządzeń. Przedstawił kolejno, jakich spraw zarządzenia dotyczyły,
- poinformował, iż sprzedano dwie nieruchomości gminne - zabudowaną budynkiem byłej szkoły podstawowej w Daszach i zabudowaną budynkami byłego SKR w Sakach. Nieruchomość w Sakach została zakupiona przez osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą i współpracujące z Białorusią. Zamierzają ustawić tam trak. W obu przypadkach uzyskano dość atrakcyjne warunki.
- Burmistrz otrzymał informację od parlamentarzystów podlaskich, że w ramach dotacji będą przyznane środki na modernizację odcinka Kleszczele - Hajnówka
- Starostwo Powiatowe zamierza wykonać modernizację na odcinku ok. 3,6 km drogi Kleszczele - Policzna. To zadanie ma być realizowane w ramach programu SAPARD. Połowa złożonych wniosków ma być sfinalizowana. Burmistrz wyraził nadzieję, że wniosek dotyczący tej drogi będzie realizowany.
- Zarząd Dróg Powiatowych w Hajnówce planuje zająć się drogą powiatową we wsi Toporki i nie wykluczone, że część tej ulicy będzie zmodernizowana.
- w najbliższych dniach ma zapaść decyzja odnośnie dotacji na modernizację drogi rolniczej w Piotrowszczyźnie. Nieoficjalnie przekazano, że gmina otrzyma dotację w wysokości 15.000 zł. Podatek VAT trzeba będzie zapłacić z budżetu gminy.
- Zawiązał się Społeczny Komitet Budowy Wodociągu Biała Straż. Burmistrz uczestniczył w spotkaniu z mieszkańcami. Na 12 gospodarstw 10 zadeklarowało udział w wysokości 2.000 zł od gospodarstwa. Termin realizacji tej inwestycji jest niewiadomy, ale burmistrz będzie zabiegał, aby rozpocząć w roku bieżącym. Będzie to trudne do wykonania, ponieważ brak jest wkładu własnego.
- Docierają sygnały, iż gmina czy burmistrz popełnili błędy, że mieszkańcy Kleszczel nie otrzymają dopłat onw. Są trzy składniki dopłat: jednolity, uzupełniający i onw, czyli dopłaty przysługujące obszarom zakwalifikowanym jako trudne do gospodarowania. Gmina Kleszczele ma obszar miejski i wiejski. Z dopłat onw są wyłączone, zgodnie z rozporządzeniem, wszystkie obszary miejskie. Od dyrektora Wydziału Rolnictwa Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego burmistrz uzyskał informację, iż nie ma możliwości tego zmienić. W przyszłości obręb miejski można podzielić wyodrębniając strukturę miejską i wiejską. Zdaniem burmistrza, jest to nieuczciwe, iż nie poinformowano rolników, że obszar miejski nie będzie objęty tymi opłatami. Dopłaty onw nie są jeszcze zatwierdzone przez Brukselę. Może tych dopłat nie będzie.
- W piątek został podpisany aneks do umowy na realizację inwestycji. Jeżeli będzie potwierdzenie z Warszawy, będziemy wszczynać postępowanie przetargowe. Koszt całkowity inwestycji wynosi 650.000 zł. Zadanie ma być wykonane do 30 września Br. Jest to bardzo krótki termin. Procedura przetargowa trwa od 2 do 2,5 miesiąca. Jeżeli będą odwołania, nie uda się zrealizować w terminie.
Wobec braku uwag Przewodniczący Rady uznał, iż informacja Burmistrza Kleszczel została przyjęta.
Do punktu 6a.
Kierownik Referatu Rolnictwa, Mienia, Ochrony Środowiska i Drogownictwa Jan Sawicz poinformował, iż do burmistrza zwrócili się mieszkańcy, którzy mają przyległe działki do targowicy, o sprzedaż gruntu na poszerzenie ich nieruchomości. Jest to w części szerszej targowicy i na handel pozostanie wystarczająco miejsca.
Burmistrz dodał, iż jednym z wnioskodawców jest młody gospodarz, który chce modernizować swoje gospodarstwo. Aby jego gospodarstwo było brane pod uwagę jako specjalistyczne, musi mieć dodatkową powierzchnię. Radni powinni przychylić się do wniosku. Chodzi o niewielki obszar, który nie będzie miał wpływu na funkcjonowanie targowicy. Część nieruchomości od dawna jest zagrodzona. W przeszłości ktoś popełnił błąd i zagrodził nieruchomości gminne.
Wobec braku uwag Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie przeznaczenia do zbycia nieruchomości stanowiącej własność gminy Kleszczele. Do projektu uchwały radni nie wnieśli uwag.
Przewodniczący Rady projekt uchwały poddał pod głosowanie. W głosowaniu brało udziałtrzynastu radnych, z których "za" przyjęciem uchwały głosowało dwunastu radnych, "przeciw" głosowałozero radnych, "wstrzymał się" od głosujeden radny. Przewodniczący stwierdził, że uchwała Nr XI/114/04 w sprawie przeznaczenia do zbycia nieruchomości stanowiącej własność gminy Kleszczele została powziętawiększością głosów. Uchwała stanowi załącznik nr 3 do protokołu.
Do punktu 6b.
Pełnomocnik ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Ludmiła Smyk poinformowała, iż gmina ma obowiązek zapewnić mieszkania socjalne rodzinom zagrożonym patologią społeczną. Budżet gminy jest skromny, ale można z Gminnego Programu przeznaczyć na ten cel 10.000 zł.
Burmistrz dodał, iż nie rezerwowano środków na remont, czy adaptację lokali socjalnych w budżecie, bo nie było takiej potrzeby. Po sprzedaży nieruchomości w Daszach gmina została zobowiązana do zabezpieczenia lokalu. Ponadto Rejonowy Urząd Poczty zobowiązał do wysiedlenia dwie rodziny, które zajmują powierzchnię w byłym budynku poczty. Prawa do części budynku nie mamy, ale są od dawna umowy z lokatorami. Budynek zagraża bezpieczeństwu. Powiatowy inspektor nadzoru budowlanego prowadzi postępowanie w kierunku rozbiórki. W trybie pilnym musimy przygotować 3 lokale socjalne w byłym hotelu POM. Takie lokale powinna posiadać każda gmina. Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych pozytywnie zaopiniowała projekt zmian w Programie. 10.000 zł będzie niewystarczające na przeprowadzenie remontów. Wydatki przekroczą kwotę 20.000 zł, ale z GPPiRPA nie można więcej przeznaczyć. Remont będzie przeprowadzony gospodarczym sposobem. Przyszły lokator zobowiązał się wykonać prace nieodpłatnie. Odnośnie dwóch rodzin zamieszkujących budynek byłej poczty, zmieniły się okoliczności i być może uda się zobowiązać jedną rodzinę do zamieszkania w budynku, którego jest spadkobiercą. Trzeci lokal byłby przygotowany na zdarzenia, gdzie pilnie jakąś rodzinę trzeba byłoby przesiedlić. Przeznaczenie tych środków jest niezbędne.
Wobec braku uwag Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2004 rok. Do projektu uchwały radni nie wnieśli uwag.
Przewodniczący Rady projekt uchwały poddał pod głosowanie. W głosowaniu brało udziałtrzynastu radnych, z których "za" przyjęciem uchwały głosowało dziesięciu radnych, "przeciw" głosowałodwóch radnych, "wstrzymał się" od głosujeden radny. Przewodniczący stwierdził, że uchwała Nr XI/115/04 zmieniającą uchwałę w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2004 rok została powziętawiększością głosów. Uchwała stanowi załącznik nr 4 do protokołu.
Do punktu 6c.
Kierownik Referatu Rolnictwa, Mienia, Ochrony Środowiska i Drogownictwa Jan Sawicz poinformował, iż na proponowanej do zbycia nieruchomości znajdowała się hydrofornia zasilająca część Kleszczel. Obecnie jest to działka nie do zagospodarowania przez gminę, ponieważ jest taka różnica poziomów, że nie da się usytuować zjazdu. Położona jest między nieruchomościami firmy "D", która wyraziła zgodą na kupno.
Wobec braku uwag Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie przeznaczenia do zbycia w drodze bezprzetargowej nieruchomości stanowiącej własność gminy Kleszczele. Do projektu uchwały radni nie wnieśli uwag.
Przewodniczący Rady projekt uchwały poddał pod głosowanie. W głosowaniu brało udziałtrzynastu radnych, z których "za" przyjęciem uchwały głosowało jedenastu radnych, "przeciw" głosowałozero radnych, "wstrzymało się" od głosudwóch radnych. Przewodniczący stwierdził, że uchwała Nr XI/116/04 w sprawie przeznaczenia do zbycia w drodze bezprzetargowej nieruchomości stanowiącej własność gminy Kleszczele została powziętawiększością głosów. Uchwała stanowi załącznik nr 5 do protokołu.
Do punktu 6d.
Skarbnik Gminy Halina Lenkiewicz przedstawiła propozycje zmian w budżecie gminy na 2004 r. Po dokonanych zmianach budżet będzie wynosił:
- po stronie dochodów 4.218.912 zł,
- po stronie wydatków 4.076.012 zł.
Burmistrz wyjaśnił, iż bardzo pilną sprawą było wprowadzenie zmian w budżecie gminy, ponieważ na początku ubiegłego tygodnia dotarła informacja o podpisaniu przez Zarząd Województwa Podlaskiego kontraktu na inwestycje infrastrukturalne. Pojawiła się szansa uzyskania dotacji w wysokości 75 % na wykonanie modernizacji ulicy Kopernika wraz z chodnikiem. - zadania o wartości 180.000 zł. Przygotowano dokumentację, aby remont wykonać na całym odcinku. Termin złożenia wniosku był do piątku, ale do 15 czerwca można uzupełniać wnioski. W związku ze złożonym wnioskiem niezbędne jest dokonanie zmian w budżecie. Burmistrz zaznaczył, iż nie ma 100 % pewności, że nasz wniosek przejdzie. Zainteresowanie gmin jest bardzo duże. Złożono około 100 wniosków. Aby nikt nie zarzucił, że zwołano sesję z tego powodu, Burmistrz zwrócił się o niepobieranie przez radnych za dzisiejszą sesję diet. Zaznaczył, iż każdy radny postąpi jak zechce, jednak taki wniosek Burmistrz zgłasza.
Wobec braku uwag Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2004 rok. Do projektu uchwały radni nie wnieśli uwag.
Przewodniczący Rady projekt uchwały poddał pod głosowanie. W głosowaniu brało udziałtrzynastu radnych, z których "za" przyjęciem uchwały głosowało trzynastu radnych, "przeciw" głosowałozero radnych, "wstrzymało się" od głosuzero radnych. Przewodniczący stwierdził, że uchwała Nr XI/117/04 w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2004 rok została powziętajednogłośnie. Uchwała stanowi załącznik nr 6 do protokołu.
Do punktu 7.
Przewodniczący Rady odczytał pismo przesłane przez dyrektora SP ZOZ w Hajnówce w sprawie wyrażenia przez samorząd opinii dotyczącej zawarcia dalszej umowy najmu budynku Ośrodka Zdrowia w Kleszczelach pomiędzy SP ZOZ w Hajnówce, a Panią lek. med. Ewą Borona. Do pisma były dołączone kserokopie pism Pani Ewy Borona zawierające wniosek o zawarcie umowy dzierżawy na czas nieokreślony oraz planowany zakres robót w budynku ośrodka, które Przewodniczący także odczytał. Dyrektor proponuje zawarcie umowy na okres 10 lat.
Przewodniczący Rady przedstawił wniosek, złożony podczas trwania sesji przez lekarza stomatologa Pana Sabera Hassoun, o podpisanie z nim umowy dzierżawy 1/3 budynku Ośrodka Zdrowia w Kleszczelach na okres 15 lat.
Radny Saber Hassoun powiedział, iż nie wiadomo jak w Polsce będzie działać służba zdrowia. Często są zmiany. Kontrakty z lekarzami są zawierane tylko na rok. W następnym roku są znowu składane oferty. Jeśli za rok nie będzie kontraktu, co będzie z dzierżawą?
Radna Walentyna Duda uważa, że w takiej sytuacji z dzierżawy budynku można zrezygnować.
Radny Saber Hassoun w kwestii remontów uważa, że powinien przeprowadzać je ZOZ. Rocznie płacą 10.000 zł za dzierżawę. Gdzie są te pieniądze? W Hajnówce ZOZ remontował budynki, dlaczego w Kleszczelach lekarze sami mają remontować?
Radna Walentyna Duda uważa, że skoro właściciel budynku proponuje zawarcie umowy na 10 lat, należy zaopiniować pozytywnie.
Burmistrz zasygnalizował następującą sprawę: padł głos, że wydzierżawi się na 10 lat budynek. Rada powinna wziąć pod uwagę to, iż okres 10 lat jest zbyt długi. Radni chcą obdarować decyzją kadencję kolejnej i następnej Rady. Nie wie jaką postawę przyjmie przyszły burmistrz i nowa rada. Zdaniem Burmistrza okres 3 - letni jest wystarczający. Jako gmina podpisujemy umowy 3 - letnie w sytuacji, gdy wchodzący podmiot gospodarczy angażuje swoje środki. Jażeli nowy burmistrz i nowa rada będą podchodzić racjonalnie, to zaopiniują pozytywnie umowę dzierżawy na dalsze lata. Jeżeli kontrakty są podpisywane na rok, to także umowa dzierżawy powinna być podpisywana na rok. Burmistrz zwrócił uwagę, iż w przedstawionym zakresie robót znalazły się zadania, które według Burmistrza, powinny być wykonane wcześniej. Burmistrz twierdzi, że 50 % z tych zadań było deklarowanych do wykonania przy udzielaniu przez gminę dotacji na remont Ośrodka Zdrowia.
Radna Walentyna Duda podtrzymuje, że umowa na okres dłuższy jest korzystniejsza, ponieważ budynek będzie bardziej racjonalnie utrzymywany. Ponadto wiele decyzji podejmują radni takich, że następne kadencje rady je realizują, np. wieloletnie kredyty. Decyzji nie można podejmować "metodą paznokciową". Podejmując decyzje odpowiadamy za nie. Poza tym nie ma decyzji nieodwołalnych. Jeżeli propozycja SP ZOZ była, aby zawrzeć umowę na lat 10, powinniśmy się ustosunkować do decyzji pozytywnie.
Burmistrz jest zdziwiony argumentami, które zostały przedstawione. Życzyłby, aby Pani Ewa Borona cały czas była w Kleszczelach. Dodatkowo powiedział, iż Rada wyraża tylko opinię. Opinia nie jest wiążąca. Uważa, że okres 3 - letni jest okresem, aby odpowiedzialnie podchodzić do zarządzania budynkiem. Jeżeli ktoś podchodzi odpowiedzialnie, nie będzie patrzeć, czy umowa jest na 3 lata, czy na 10 lat.
Radna Teofila Strojna zgłosiła wniosek o zaopiniowanie przedłużenia umowy dzierżawy części budynku Ośrodka Zdrowia Pani Ewie Borona na okres 3 lat.
Innych propozycji nie wniesiono.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie wniosek Radnej Teofili Strojnej o zaopiniowanie przedłużenia umowy dzierżawy części budynku Ośrodka Zdrowia Pani Ewie Borona na okres 3 lat.
W głosowaniu brało udziałtrzynastu radnych, z których "za" przyjęciem wniosku głosowało siedmiu radnych, "przeciw" głosowałotrzech radnych, "wstrzymało się" od głosutrzech radnych. Przewodniczący stwierdził, że wniosek Radnej Teofili Strojnej został przyjęty większością głosów.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie wniosek o zaopiniowanie przedłużenia umowy dzierżawy części budynku Ośrodka Zdrowia Pani Ewie Borona na okres 10 lat.
W głosowaniu brało udziałtrzynastu radnych, z których "za" przyjęciem wniosku głosowało trzech radnych, "przeciw" głosowałjeden radny, "wstrzymało się" od głosusiedmiu radnych.
Radna Teofila Strojna zgłosiła wniosek o przeprowadzenie reasumpcji głosowania wniosków, ponieważ radni w międzyczasie wychodzili na "papierosa" i nie wiedzieli czego głosowanie dotyczy.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie wniosek Radnej Teofili Strojnej dotyczący przeprowadzenia reasumpcji głosowania.
W głosowaniu brało udziałtrzynastu radnych, z których "za" przyjęciem wniosku głosowało jedenastu radnych, "przeciw" głosowałozero radnych, "wstrzymało się" od głosudwóch radnych. Przewodniczący stwierdził, że wniosek Radnej Teofili Strojnej został przyjęty większością głosów.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie wniosek o zaopiniowanie przedłużenia umowy dzierżawy części budynku ośrodka zdrowia Pani Ewie Borona na okres 10 lat.
W głosowaniu brało udziałtrzynastu radnych, z których "za" przyjęciem wniosku głosowało czterech radnych, "przeciw" głosowałosiedmiu radnych, "wstrzymało się" od głosudwóch radnych. Przewodniczący Rady stwierdził, że wniosek dotyczący zaopiniowania przedłużenia umowy dzierżawy na okres 10 lat upadł.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie wniosek Radnej Teofili Strojnej o zaopiniowanie przedłużenia umowy dzierżawy części budynku ośrodka zdrowia Pani Ewie Borona na okres 3 lat.
W głosowaniu brało udziałtrzynastu radnych, z których "za" przyjęciem wniosku głosowało siedmiu radnych, "przeciw" głosowałoczterech radnych, "wstrzymało się" od głosudwóch radnych. Przewodniczący stwierdził, że wniosek Radnej Teofili Strojnej został przyjęty większością głosów.
Opinia w sprawie zawarcia dalszej umowy najmu budynku Ośrodka Zdrowia w Kleszczelach pomiędzy SP ZOZ w Hajnówce, a Panią lek. med. Ewą Borona stanowi załącznik nr 7 do protokołu.
Do punktu 8.
Odpowiedzi na zapytania i interpelacje radnych udzielili:
Kierownik Referatu RGK Jan Sawicz
- most na rzece za Pogrebami zostanie nawieziony. Jest to droga gminna.
- wyceny każdej nieruchomości dokonuje uprawniony rzeczoznawca. W każdej nieruchomości powinny być ujęte drzewa. Nie zdarzyło się dotąd, aby drzewa nie ujęto w wycenie. Odnośnie wyceny nieruchomości w Daszach kierownik sprawdzi i udzieli radnemu odpowiedzi.
- W sprawie hydrantu powiadomi eksploatatora w najbliższych dniach.
Burmistrz Kleszczel Aleksander Sielicki:
- W budżecie gminy na 2004 r. w dziale 700 zaplanowano 104.000 zł dochodu ze sprzedaży mienia. Do chwili obecnej te dochody zostały zrealizowane w sześćdziesięciu kilku procentach. Środki zapisane w budżecie są już przeznaczone na wydatki. Gdyby te nieruchomości były sprzedane ponadplanowo, to te dodatkowe środki można byłoby przeznaczyć na modernizację drogi w Daszach. Jeżeli w tym momencie nie ma ponadplanowych środków, nie ma możliwości przeznaczenia ich na ponadplanową inwestycję.
Radny Marek Martynowicz uważa, że zgodnie ze Statutem Gminy Burmistrz wykonuje uchwały Rady i Komisji jako organ wykonawczy. Droga ta była zapisana w uchwale Rady i we wniosku Komisji.
Burmistrz odpowiedział, iż Komisja może zgłaszać wnioski. Jeżeli tylko będzie jakaś okazja, Burmistrz nawet bez wniosku wykona ten odcinek drogi.
Wobec braku uwag Przewodniczący Rady uznał odpowiedzi za zadawalające.
Do punktu 9.
W wolnych wnioskach głos zabrali:
Przewodniczący Rady przedstawił wniosek Burmistrza Kleszczel z dnia 31 grudnia 2003 r. o rozwiązanie umowy używania samochodu prywatnego do celów służbowych z dniem 31 grudnia 2003 r. w związku z trudną sytuacją budżetu gminy. Od 1 stycznia 2004 r. Burmistrz nie otrzymuje zwrotu kosztów za jazdy lokalne.
Sekretarz Gminy Alina Snarska wyjaśniła zasady zgłaszania kandydatów do obwodowych komisji wyborczych w związku z zapytaniem radnej. Poinformowała, iż obecnie są powołane 10 - osobowe składy komisji.
Radny Marek Martynowicz zgłosił, aby materiały na sesję były dostarczane w ustawowym terminie 7 - dniowym, a nie przed sesją.
Przewodniczący Rady zadeklarował poprawę w tym względzie.
Radna Walentyna Duda zwróciła Burmistrzowi uwagę na jego krytyczny stosunek do wypowiedzi niektórych radnych. Nie Burmistrzowi oceniać inteligencję radnych. Radny ma prawo mylić się, jak każdy inny człowiek. Odmienne zdanie nie oznacza, że jest wrogiem.
Burmistrz odpowiedział, że jego reakcja była taka, jaka reakcja radnych.
Do punktu 9.
Wobec wyczerpania porządku obrad Przewodniczący Rady o godzinie 1210 zamknął obrady XI Sesji Rady Miejskiej w Kleszczelach.
Podpis protokolanta:
Walentyna Sidoruk
Przewodniczący Rady
/-/ Jerzy Jaroszewicz
Metryka strony